Borović: Milijunska dugovanja Varaždin Airporta napravili zaposlenici Winaira

Objavljeno: 17.12.2014. 13:38

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:19

Foto: Arhiva eVaraždin.hr/A. Švoger

Na priopćenje Marija Bucine, člana uprave trgovačkog društva Winair kojim najavljuje kaznene prijave protiv Grada Varaždina zbog mogućnosti osnivanja novog trgovačkog društva Aerodrom Varaždin, reagirao je i direktor trgovačkog društva Varaždin Airport, Danijel Borović.

Borović u svom priopćenju ističe da je upravo Winair najodgovorniji za višemilijunska dugovanja koja danas ima blokirana tvrtka Varaždin Airport.

>> Habuš o aerodromu: "Winair želi skrenuti pozornost sa suđenja Patafti i Čehoku"

>> Winair podnosi kaznenu prijavu protiv varaždinske gradske vlasti

Priopćenje Danijela Borovića prenosimo u cijelosti:

Obzirom da se u javnosti pojavilo Priopćenje WINAIR-a (13.12.2014.) u kojem član Uprave g. Marijo Bucina prijeti podnošenjem kaznenih prijava i drugih zakonom predviđenih radnji, a takve prijetnje je između ostalih uputio i prema upravi tvrtke „Varaždin Airport“, kao odgovorna osoba navedenog Društva želim javnost upoznati o slijedećim činjenicama:
WINAIR u priopćenju navodi smjenu tadašnje „uspješne uprave“, a višemilijunska dugovanja koje društvo WINAIR potražuje od društva VARAŽDIN AIRPORT nastala su u vremenu od 2008-2012. godine, kada su upravu društva Varaždin Airport vodili zaposlenici T7 Grupe i WINAIR-a, između ostalih g-đa NARCISA HULJEV i g. MARIJO BUCINA. Slijedom navedenog treba se zapitati da li je spomenuta „uspješna uprava“ bila na korist ili na štetu Varaždin Airport-a.
Kao članovi uprave Varaždin Airport-a, preuzimali su velika financijska opterećenja, iako su znali da Varaždin Airport ne može iz redovnog poslovanja pokrivati stvorene troškove. Milijunska potraživanja odnose se na račune za usluge i radove koje je dogovaralo i naručivalo društvo WINAIR od „trećih osoba“, te je nakon toga društvu VARAŽDIN AIRPORT ispostavljalo svoje račune, uvećavane za oko 6-7% u odnosu na izvorne račune dobavljača ili izvođača radova.
Tadašnja uprava društva Varaždin Airport, kojoj je Grad Varaždin dao na upravljanje cjelokupni kompleks aerodroma Varaždin, mogla je bez posredovanja  WINAIR-a dogovarati neke radove i nabavu roba, čime bi se izbjegla provizija od već spomenutih 6-7%, ali to nije činila, pa je Grad Varaždin  već 2010. godine osporio dio tako stvorenih troškova.
U Priopćenju uprave WINAIR-a navedeni su podaci koji čitatelje mogu dovesti u zabludu, pa želim objasniti slijedeće:
Navodi se da društvo WINAIR od društva Varaždin Airport potražuje više od 10 milijuna kuna s osnova raznih ulaganja i ugovora. Točno je da TD „WINAIR“ putem javnobilježničke ovrhe iz 2012. godine, od TD „Varaždin Airport“ potražuje 2,97 milijuna kuna, temeljem datih pozajmica društvu Varaždin Airport. U navedeni  iznos uključena je kamata od preko pola milijuna kuna.
Iz dostupne dokumentacije postoje mnoge nejasnoće u vezi stvarnog iznosa dugovanja, jer je društvo Varaždin Airport u navedenom vremenu dobilo državnih poticaja u iznosu 6 milijuna kuna.
Radi utvrđivanja stvarnog iznosa međusobnih potraživanja, Uprava društva Varaždin Airport i Grad Varaždin angažirali su sudskog vještaka knjigovodstveno-financijske struke. Vještak je u svome nalazu od 25.07.2014. godine utvrdio da je društvo WINAIR u periodu od 2008-2012. godine, društvu Varaždin Airport doznačilo pozajmica u iznosu 10,19 milijuna kuna, a da je društvo Varaždin Airport vratilo WINAIR-u pozajmica u iznosu od 7,67 milijuna kuna. Prema tako utvrđenom, dug iznosi 2,51 milijuna kuna.
Na sudskom ročištu u rujnu 2014. g., Trgovački sud u Bjelovaru angažirao je novog sudskog vještaka knjigovodstveno-financijske struke, a društvo WINAIR se obvezalo dati vještaku svu raspoloživu dokumentaciju u vezi predmetnog spora.  U nalazu od 18.11.2014. godine, novi vještak potvrđuje slične iznose kao i ranije angažirani vještak, odnosno da potraživanja WINAIR-a iznose 10,83 milijuna kuna, a da mu je Varaždin Airport vratio 7,88 milijuna kuna i da je WINAIR obračunao za oko 70.000,00 kuna previše, dospjelih kamata.
U javnosti se pojavila informacija da je WINAIR bio operator aerodroma Varaždin što nije točno, jer Društvo WINAIR nikada nije bilo operator aerodroma Varaždin, već je operator društvo Varaždin Airport od 14.11.2008. godine, temeljem rješenja Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Cjelokupno poslovanje društva Varaždin Airport vođeno je tako da su članovi Uprave i/ili zaposlenici T7 Grupe činili upravu društva Varaždin Airport, a istovremeno društvo Varaždin Airport nije imalo niti jednu stalno zaposlenu osobu. Uprava društva Varaždin Airport postavila je zaposlenike društva WINAIR da obavljaju i poslove društva Varaždin Airport na 1-2 sata dnevno, putem Ugovora o radu na neodređeno vrijeme
Paralelno s time, sveukupno knjigovodstveno-financijsko poslovanje društva Varaždin Airport, koje je u 100%-tnom  vlasništvu Grada Varaždina, četiri godine je vođeno unutar T7 Grupe, pa Varaždin Airport ni danas nije u posjedu sve poslovne dokumentacije za period 2008-2012. godina, u kojem su i nastala sporna potraživanja u korist društva WINAIR.“

Danijel Borović

direktor

Varaždin Airport

Komentari