istraživanje o navikama učenika

Dobra i loša vijest o učenicima naših osnovnih škola - dobra je da nisu najgori, a loša je...

Objavljeno: 24.01.2017. 19:23

Zadnja izmjena: 24.01.2017. 19:26

Foto: Ilustracija

Kakve su navike učenja naših učenika 8. razreda osnovne škole, uče li redovno ili se "snalaze" kako znaju i umiju - o svemu tome prekjučer je studiju objavio Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.

Petero je istraživača - među kojima je javnosti najpoznatije ime Borisa Jokića - provelo ispitivanje u četiri županije: Krapinsko-zagorskoj, Međimurskoj, Zagrebačkoj i našoj. Kod nas je obrađeno svih 35 osnovnih škola, a sudjelovalo je 1508 učenika 8. razreda. Pod povećalom istraživača bili su matematika, hrvatski i prvi strani jezik.

Najviše petica, ali...

Teško da će prezentirani rezultati ikoga obradovati, a kao slabu utjehu možemo reći da naši učenici nisu najgori. Nisu ni najbolji, premda, ako je suditi po rezultatima, prosjek u ove četiri županije nije ispao onako kako bismo htjeli. Ali, počnimo od dobre vijesti - u našoj županiji je najviše petica iz ovih predmeta, tako da 15% učenika ima petice i iz hrvatskog i iz matematike i iz prvog stranog jezika. Toliko o dobrim vijestima.

Jer, kad se učenike pita koliko njih uči svaki dan - onda s DA odgovara svega 36,4% naših učenika. Ostali uče povremeno - i slaba je utjeha, primjerice, da je u Zagrebačkoj županiji svega 30% onih koji uče redovno. Naravno, tko god je od vas prošao makar osnovnu školu - i pritom bio makar vrlo dobar - mora si postaviti pitanje otkuda sve one lijepe petice, ako se već ne uči svaki dan. Čak i među onima koji imaju petice iz sva tri predmeta ni pola njih nije odgovorilo s DA na pitanje uče li svakodnevno. Evo onda konkretnijih - i zabrinjavajućih - odgovora.

Kampanjci i snalažljivci

Velikih 54% naših osmaša iskreno je priznalo da uče samo prije testa i ispitivanja. Da stvar bude gora, zajedno s učenicima iz Krapinsko-zagorske županije - gdje je rezultat čak minimalno bolji (53,9%) - mi smo po tom pitanju još i najbolji na sjeveru Hrvatske! Naravno, svatko zna da kampanjsko učenje nije baš najbolja metoda učenja - osobito ne ako biste htjeli dobiti same petice - pa vam onda odmah pada na pamet otkuda im tako dobre ocjene. 

Primjerice, ako nisu napisali zadaću - tada 34,1% učenika često prakticira prepisivanje. Dodajte tome i 47,2% onih koji to malo rjeđe naprave pa ćete shvatiti kako ide s pisanjem zadaća. Ako ih nastavnik uhvati na krivoj nozi, pa ih prozove nespremne, 56% njih se snađe tako što im drugi učenici šapću odgovore. Naše osmaše ne brine ni to kako će se, primjerice, jednoga dana upisati na fakultet. Više od pola njih, točnije 52,1%, misli kako je za upis na fakultet važnija veza nego učenje. 

Kako rekosmo na početku - ako vam je to utjeha, ni u jednom od ovih parametara mi nismo najgori, obično smo negdje u zlatnoj sredini, ukoliko je riječ "zlato" ovdje uopće primjerena. No, danas je teško raspravljati o poštenom zarađivanju ocjena kad i ministri prepisuju.

 

 

 

 

 

Komentari