Međimurski učenici ove će školske godine, 16. ožujka 2013. po prvi puta imati priliku na jednom mjestu prikazati javnosti svoje istraživačke praktične radove.
Takvi radovi su jedan od najzahtjevnijih oblika praktične nastave u školama, ali ujedno i jedan od najvrednijih procesa učenja. Stoga je kroz suradnju Međimurske županije, Regionalne razvojne agencije Međimurja REDEA, Instituta sinergije znanosti i društva i Međimurskog IT Clustera pokrenut projekt „Centar izvrsnosti iz znanosti”, koji ima za cilj sustavan pristup praćenja i podrške međimurskim učenicima i njihovim mentorima uključenim u izradu istraživačkih radova.
Jedna od najvažnijih početnih aktivnosti je organiziranje smotre istraživačkih radova, na koju se radovi mogu prijaviti do 15. veljače 2013. prema uputama dostupnima na mrežnoj stranici www.eduidea.org.
Primarni cilj smotri nije natjecanje, nego okupljanje učenika i njihovih mentora zbog razmjene iskustava i prezentiranja radova široj javnosti. Sudionici su kategorizirani po starosnim skupinama: 7. i 8. razred osnovne, 1. i 2. te 3. i 4. srednje škole.
Sudjelovanje se sastoji od pisanog dijela radnje koji se mora poslati do 1. ožujka i prezentacije uživo na smotri 16. ožujka. Mjesto održavanja smotre bit će objavljeno do kraja siječnja. Smotru je financijski podržalo i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, kroz svoj program podrške projektima u području popularizacije znanosti.
Povjerenstvo sastavljeno od znanstvenika i stručnjaka dodijelit će nagrade za: nabolje prezentirani rad, najsadržajniji rad, te za radnju koja najbolje spaja istraživanja iz više područja (multidisciplinarnost), a iz svake kategorija bit će odabrani i radovi za predstavljanje u Sloveniji, 7. travnja, na slovenskoj regionalnoj smotri sličnog karaktera.
U Međimurskoj županiji uočen je sve veći interes za rad s učenicima u istraživačkim praktičnim radovima, o čemu svjedoče i brojni uspjesi međimurskih učenika na državnim i međunarodnim smotrama i natjecanjima.
Takav oblik nastave istaknut je i u europskim smjernicama za razvoj obrazovanja. Korisnost ovakvog načina rada je i u učenju znanstvene metode, što je važna praktična vještina u svakodnevnom životu i radu, budući da je znanost danas sastavni dio naše svakodnevice.
Stoga ne čudi da se širom svijeta sve veći naglasak stavlja upravo na učenje znanstvenih vještina u kombinaciji s primjenom novih tehnologija i matematike, čime se dugoročno podiže razina inovativnosti gospodarstva.
Komentari